Il Premio Letterario EWWA 2017/ The EWWA Literary Prize 2017

Hai mai notato quanti concorsi per la scrittura e premi di letteratura ci sono in Italia? (SCROLL DOWN FOR ENGLISH) Chi non è del mestiere potrebbe pensare che sono un esagerazione, ma per i scrittori non sono mai troppi.

La partecipazione ad un concorso è un’opportunità per la crescita, se vinci o no. L’atto di scrivere o adattare un lavoro già fatto a dei criteri ti porta ad analizzare il proprio lavoro; ti spinge a lavorare al meglio; ti stimola a finire un testo rispettando una scadenza; ti offre la possibilità di confrontarti con gli altri; e ti amplifica le tue esperienze come persona e come scrittore. E nel caso che vinci o vieni scelto come finalista, avrai maggiore visibilità e considerazione per qualsiasi cosa che produci.

I premi sono di tutti i tipi: quelli ad alto profilo e quelli piccoli; quelli con tantissime regole e quelli che lasciano molto libertà; quelli che richiedono una quota per partecipare e quelli gratis. Il trucco sta nel trovare il concorso fatto per te e il tuo modo di scrivere.

Recentemente EWWA (European Writing Women Association), con il Patrocinio della Regione Lazio e la collaborazione di Amazon Publishing, ha annunciato un nuovo premio aperto a tutti (uomini e donne), senza preclusioni per quanto riguarda il genere letterario. Il tema è Storie di rinascita. Le sfide e le cadute, gli ostacoli e i traguardi nella vita di una donna. E il premio è molto interessante: il primo romanzo classificato verrà pubblicato sia in formato cartaceo sia in formato digitale da Amazon Publishing.  (Per il regolamento clicca qui.)

Amazon Publishing è la casa editrice di Amazon e produce dei libri belli, con delle copertine d’impatto, e un editing veramente professionale. L’opportunità di avere il proprio libro pubblicato da loro non va sprecato!

Have you ever noticed how many writing competitions there are? In Italy there are an incredible number. In the eyes of non-writers, it could seem that there are too many, but for writers there are never enough literary prizes.

Participation in a writing competition is an opportunity for growth, whether you win or not. The act of writing or adapting a piece in progress to specific guidelines helps you analyze your own work; it pushes you to do your best; it stimulates you to complete a piece within a set period of time; it offers you the chance to compare your work to that of others; and it adds to your experiences, as a person and as a writer. If you win or are chosen as a finalist, you will have greater visibility and be more highly regarded in the future, no matter what you write.

Literary prizes come in all shapes and sizes: high profile and virtually unknown, competitions full of rules and others that allow the writer incredible freedom, ones that require a fee and others that are free of charge. The trick is to find the competition that’s right for you and your way of writing.

Recently EWWA (European Writing Women Association), together with patronage from the Region of Lazio and in collaboration with the Italian branch of Amazon Publishing, announced a new literary competition open to all writers of Italian (whether they are male or female) and with no limitations regarding genre. As for the theme, the committee has chosen: Storie di rinascita. Le sfide e le cadute, gli ostacoli e i traguardi nella vita di una donna (Stories of rebirth. Challenges, disappointments, obstacles and accomplishments in the life of a woman.) And the prize on offer is very interesting: the first place novel will be published in both paperback and digital format by Amazon Publishing. (To read the rules, available only in Italian, click here.)

Amazon Publishing—the full-service publishing arm of Amazon—produces beautiful books, with impactful covers, and top-notch professional editing. Don’t waste your chance to have them publish your novel!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s